ads

Thursday, 12 April 2018

Perkataan Ringkas tapi Bermakna

Perkataan Ringkas tapi Bermakna






Adakalanya kita tidak menyedari akan kata-kata yang diungkapkan daripada seseorang kepada kita memberi seribu maksud yang sangatmendalam. Mungkin kerana itu hanya perkataan biasa. Mungkin itu hanya sandiwara sahaja. Dan mungkin juga kita berperasaan biasa sahaja. Kebiasaanya, orang yang menyampaikan secara ringkas adalah untuk membuatkan si dia berfikir akan maksud yang ingin diperjelaskan.
Tidak semua perkataan ringkas itu positif, adakalanya ia juga bersifat negatif. Ini kerana ada kalanya seseorang menggunakan satu ayat sahaja tapi tujuannya adalah untuk menyindir sesuatu pihak. Kita sebagai manusia haruslah bijak dalam menjaga perkataan jangan sampai ia memakan diri sendiri. Dan harus ingat, dari perkataan juga boleh mengambarkan peribadi seseorang.
Antara ayat ringkas tapi mempunyai tujuan negatif (sindiran) adalah:
…”Muka nampak baik, tapi hati?”..
…”Rupa seburuk perangai”…
…”Berlagak kaya”…
… ” Ni confirm dah masuk neraka”…
Dan macam-macam lagi…. Sangat tak elok.. Sangat pedih didengar walaupun ayat pendek tapi pedih.. Hidup bukan untuk Sedangkan kita boleh gunakan ayat ringkas tapi lebih kearah positif (nasihat). Walaupun kita tahu dia mempunyai sikap yang buruk, pernah melakukan sesuatu kesalahan, berbuat kesilapan dan sebagainya tapi itu bukan lah alasan untuk menghinanya. Tapi gunalah perkataan tersebut tetapi mendalam maksudnya. Iaitu nasihat ringkas tapi bermakna.

Antara ayat ringkas tapi positif (nasihat) adalah:
…”Dunia sementara, akhirat selamanya”…
…”Jangan pernah hina masa lalunya, kerana kita tidak tau masa depannya”…
…”Manusia boleh berubah dalam sesaat(hidayah)”…
…”Dah masuk waktu solat, jom…. :)”…
…”Awak kawan dunia akhirat sy…”
Dan terlalu banyak lagi yang kearah positif. Apa yang cuba disampaikan dalam artikel ini adalah sentiasa menjaga perkataan ketika berkata-kata. Dan ingatlah bahawa manusia boleh berubah sama ada ke arah positif atau negatif, semuanya terletak di tangan kita sendiri. Pilihlah untuk positif. Jaga kata, jaga tingkah laku, jaga hati. InshaAllah orang akan sekeliling akan merasa senang akan kehadiran kita.

Ayat-ayat power untuk mencairkan hati pasangan




Ayat-ayat power untuk mencairkan 


hati pasangan





Dua tiga kucing berlari mana nak sama si kucing belang
Dua tiga bole kucari mana nak sama adik ku seorang.

Menarik kan pantun ni, sebab kefleksibilitian pengertian ayat dia kita boleh tujukan kepada siapa-siapa orang yang kita hargai, tak kira lah, parents, adik-beradik, keluarga, sahabat dan juga kekasih, tinggal ubah sahaja perkataan 'adik' tu kepada siapa-siapa yang anda ingini.

Tapi tu cuma mukadimah jak,hehe, ok sekarang jom kita belajar beberapa ayat-ayat cinta yang sungguh indah yang saya dapat dari blog seorang sahabat

Ayat 1
- Cinta tidak boleh dipaksa dan cinta bukan datang dengan sekelip mata. Cinta bagaikan bintang di langit sana. Terlalu banyak yang bercahaya indah tetapi cuma satu yang akan jadi igauan pemujanya.

Ayat 2
- Peraturan cinta menyatakan yang kita boleh mencintai sesiapa saja. Kenapa? Kerana cinta itu adalah hak kita. Tak ada orang yang boleh membunuh cinta yang tumbuh walaupun oleh orang yang kita cintai itu! Itu peraturan pertama bercinta!

Ayat 3
- Cinta hanya satu perasaan. Jika diupam rasa, sarat emosi, maka bersemi, mekar dan rendanglah ia. Tetapi, jika diabaikan, dibiarkan, pasti akan layu dan kekeringan. Cinta tidak lebih hanya satu perasaan. Jika salah kendali, bisa jadi penyakit.

Ayat 4
-Tuhan tahu rasa hati kita. Tuhan dengar keluhan kita. Kalau kita tak lupa dia, dia tak lupa kita. Di tangan dia ada ‘kunci’. Dan, kita ada pilihan sama ada mahu dapatkan kunci itu atau tidak.

Ayat 5
- Kadang-kadang, kita terlepas pandang bahawa Allah mengatur segala-galanya. Mungkin Dia mahu kita bertemu orang lain, yang lebih baik untuk kita dan memberikan orang yang lebih baik kepada orang yang kita cintai.

Ayat 6
- Rasa terikat, terlalu sayang dan terlalu benci, akan buat jiwa merana.

Ayat 7
- Dalam hidup ini, tidak semua yang kita ingini akan kita dapat malah kadangkala kita terpaksa berkorban hati dan perasaan. Apalagi bila melibatkan perasaan orang lain.

Ayat 8
- Kadang-kadang Tuhan turunkan petir dan kilat, kita menangis mencari di mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Tuhan hendak beri kita pelangi.

Ayat 9
- Terkadang, kita tidak dapat apa yang kita impikan. Lalu, kita menyalahkan takdir kerana terlalu kecewa. Sedangkan, kita tidak sedar, apa yang kita perolehi adalah lebih baik dari apa yang kita harapkan.

Ayat 10
- Sungguh benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya. Tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum kita miliki sampai kita mendapatkannya.

Ayat 11
- Benarkah bahawa percintaan itu sesuatu yang indah? Benarkah setiap pencinta akan terus mengingati kekasihnya walaupun kekasih itu tidak ada buat menemaninya setiap waktu ?

Ayat 12
- Dan benarlah kata orang itu cinta itu buta. Cinta itu tidak memerlukan cahaya matahari untuk menyuluh jalan sang pencinta itu walaupun jalan itu amat sukar dan berliku. Cahaya hati dan perasaan sudah cukup untuk menerangi segalanya

10 Cara Lelaki Memujuk & Melembutkan Hati Wanita







10 Cara Lelaki Memujuk & Melembutkan Hati Wanita

10 Cara Lelaki Memujuk & Melembutkan Hati Wanita


1. Ungkapkan kata-kata indah

Ramai wanita suka dipuji dan diberikan kata-kata indah yang menunjukkan kasih sayang anda terhadapnya. Sekali-sekala gunakan cara yang bukan tradisional seperti SMS,Whatsapp ataupun hantar gambar yang indah untuk melembutkan hati si dia. Walaupun adakalanya lelaki menganggap ini merupakan perkara yang remeh untuk dilakukan, percayalah, nanti lama kelamaan, kasih sayang di dalam rumah tangga pun akan makin pudar kalau tidak disuburkan dengan perkara mudah seperti ini.


Jika selama ini anda tidak pernah mengucapkan terima kasih atau ucapan penghargaan terhadap pengorbanannya sebagai isteri, cuba ucapkan padanya seikhlas hati.
2. Beri kejutan
Sekali-sekala berikan kejutan seperti hadiah yang ikhlas yang ingin anda berikan padanya seperti sekuntum bunga, ataupun barang kegemarannya. Kalau anda bukan jenis suami atau pasangan yang memberikannya hadiah kejutan, inilah masanya. Tetapi jangan pula berikan kejutan yang boleh buat dia sakit jantung seperti ‘madu baru’. Itu kejutan yang boleh membawa maut… pada kedua-dua belah pihak.
3. Panggilan manja 
Jangan ingat kucing saja ada panggilan manja, manusia pun adakala teringin juga. Cuba bagi nickname pada pasangan anda seperti ‘baby’, ‘sayang’, ayang, dear dan sebagainya. Sedangkan Rasulullah saw pun memanggil Humaira,panggilan manja buat isterinya Aisyah. Tapi jangan pula guna nama panggilan yang kurang ajar seperti ‘gemuk’, ‘badak’ yang boleh mengguris hati si isteri/kekasih.
4. Ingat perkara kecil
Kadang-kadang lelaki ni sukar untuk ingat perkara yang simple dan mudah seperti tarikh perkahwinan ataupun hari lahir pasangan. Kalau tak mampu nak beri hadiah, hanya ucapkan kata-kata manis padanya pada tarikh tersebut tanda anda menghargai pasangan anda. InsyaAllah, ia akan menyuburkan lagi hubungan anda dan pasangan.
5. Bertolak ansur 
Wanita ini mempunyai hati yang lembut. Jadi belajar bertolak ansur dalam perkara-perkara yang menyulitkan hubungan anda, kerana wanita yang mempunyai hati yang lembut ini mudah tersentuh. Jangan terlalu berkeras dan berkasar dengan pasangan anda dan belajar berbincang untuk membuat sesuatu keputusan atau jika ada masalah. Jika anda tidak bersetuju dengan pandangan isteri/pasangan anda, katakan dengan ayat lembut dan beri justifikasi yang logik dan masuk akal supaya dia boleh terima.
6. Jangan ego
Ego ini merupakan masalah terbesar dalam hubungan terutamanya pada lelaki. Lelaki terlalu ego untuk mengaku kesalahan dan ini boleh membunuh hubungan kasih sayang anda. Jika anda telah mengguris hati pasangan anda, ringankan mulut untuk melafazkan kata maaf… Satu kata maaf itu boleh membuatkan hati wanita lembut kembali.
7. Rajin
Lelaki yang rajin dapat memikat dan melembutkan hati wanita. Jadi lelaki yang ingin memujuk isteri/pasangan anda, boleh berubah menjadi lelaki yang ringan tulang… Tetapi biarlah ia berterusan, bukan semasa ingin memujuk sahaja. Kalau boleh, bantu isteri anda dengan kerja rumah dan menguruskan anak-anak sekali sekala.
8. Ajak dating
Cuba ajak pasangan anda keluar makan malam secara romantik ataupun pergi bersiar-siar dan menonton wayang. Kadang-kadang memujuk ini tidak perlu diucapkan dengan kata-kata, tetapi perbuatan pun penting juga.
9. Senyum 
Senyuman merupakan cara yang paling mudah untuk melembutkan hati wanita tau. Senyuman dan lirikan mata yang ikhlas, insyaAllah boleh memujuk hati kekasih dan isteri anda.
10. Pakai pakaian yang indah
Pakai pakaian yang indah untuk isteri anda, kelihatan bersih dan bau yang wangi. Bilakah kali terakhir anda pergi membeli-belah? Sama seperti suami mahu isterinya kelihatan bagus untuk dia, dia juga mahu suaminya untuk berpakaian kacak untuk dirinya juga. Ingatlah bahawa Rasulullah (صلي الله عليه وسلم) akan sentiasa bermula dengan miswak apabila pulang dan sentiasa berbau manis.

Friday, 5 January 2018

13 Cara Membuat Pasangan Merasa Nyaman dengan Kita

ig.



13 Cara Membuat Pasangan Merasa Nyaman dengan Kita


Kita dilahirkan sebagai makhluk sosial yang tidak bisa hidup tanpa orang lain. Setiap kita, akan berusaha untuk mencari pasangan hidup yang paling tepat dan paling membuat kita nyaman. Jika hal tersebut kita rasakan, sebaliknya, orang lain juga pasti merasakan hal yang sama dimana mereka akan berusaha mencari pasangan yang benar-benar bisa membuat mereka merasa aman, terlindungi, nyaman, bahagia, dan bangga.

Namun tidak semua orang memiliki kepribadian yang dapat membuat orang lain merasa nyaman di sekitarnya. Jika kamu merasa kamu adalah salah satunya, tips berikut ini mungkin bisa membantumu merubah diri agar orang lain, khususnya pasanganmu, bisa merasa lebih nyaman saat berada di dekatmu.

1. Kenali ia lebih dalam

Seringkali kita mengabaikan hal yang satu ini. Walaupun mengenal seseorang memang membutuhkan waktu yang sangat panjang dan bahkan beberapa orang mengatakan bahwa, “untuk bisa mengenali pasangan kita, tidak akan cukup hanya dengan berusaha seumur hidup”.
Namun dengan mengenalnya lebih jauh seperti mengetahui apa yang ia sukai, apa makanan kesukaanya, kapan ia ulang tahun, warna apa favoritnya, apa yang suka ia bicarakan, dan apa hobinya, merupakan cara-cara sederhana untuk membuat seseorang merasa diperhatikan dan dikenali.

2. Bangunlah kepercayaan dengannya

Apabila kamu adalah seseorang yang amanah, seseorang yang selalu bertanggung jawab dan bisa memegang rahasia, maka kamu bisa menjadi salah satu orang yang akan membuat pasangannya merasa bahagia dan aman, ketika berbicara, berada di dekatmu, dan bahkan mereka akan suka menghabiskan lebih banyak waktu untuk bercerita maupun untuk beraktivitas di sekitarmu.
Selain mendengarkan apa yang mereka katakan dan menjaga rahasia pasanganmu, kamu juga sebaiknya tidak merahasiakan apapun dirinya atau sebaliknya, kamu bisa menceritakan apa pun yang ingin kamu katakan.

3. Jadilah orang yang humble

Tentu kita tidak menyukai orang-orang yang tidak welcome, terlalu pendiam dan kuper. Menjadi seseorang yang ramah mudah bergaul dan welcome terhadap siapapun khususnya pasanganmu, keluarganya, dan teman-temannya akan membuat ia merasa nyaman untuk selalu berada di sekitarmu.

4. Jangan menjadi seseorang yang pemarah

Kamu pasti sadar bahwa siapa pun tidak akan menyukai orang yang mudah marah-marah atau sering menunjukkan emosi, serta mudah tersinggung.
Begitu juga dengan dirimu, jika kamu ingin orang lain merasa aman dan suka di sekitarmu, kamu harus menjadi orang yang pandai mengendalikan diri.
Marah tidak hanya membuat kita merasa bersalah setelahnya, namun kemarahan juga bisa menyebabkan berbagai masalah seperti, masalah kesehatan karena kemarahan bisa menyebabkan jantung kita bekerja lebih keras dan memompa darah lebih banyak yang ujung-ujungnya akan menyebabkan kita mengalami darah tinggi.
Kerugian lainnya, pasangan kita kemungkinan besar tidak akan betah berada di dekat kita.

5. Punya pendirian yang teguh

Jika kamu ingin menjadi orang yang bisa dipercaya, salah satunya adalah dengan menjadi seseorang yang memiliki pendirian teguh. Karena sebaliknya, menjadi seseorang yang plin-plan akan membuatmu tidak bisa diandalkan.

6. Bisa diandalkan

Kalo kamu ingin pasanganmu tidak pernah jauh jauh darimu, maka kamu harus menjadi orang yang bisa diandalkan. Jadilah orang yang pandai mendengarkan, jadilah orang yang selalu ada pada saat dibutuhkan, dan jadilah orang yang bisa melindungi saat pasanganmu membutuhkan perlindungan dan dukungan.

7. Jangan membatasi ruang gerak pasanganmu

Seringkali kita menjadi sedikit posesif karena merasa sudah ‘memilikinya’. Walaupun kita bertanggung jawab untuk menjaga keamanan dan keselamatannya, bukan berarti kita harus membatasi ruang geraknya.
Kadangkala kita melakukannya secara berlebihan dengan sering mengecek SMS atau telponnya, terlalu berlebihan dalam menjaganya sehingga kita selalu berusaha untuk mengikutinya kemanapun ia pergi, menginterogasinya seperti penjahat setelah ia pergi ke suatu tempat, atau melarangnya bergaul dan hangout bersama teman-temannya.
Perlakuan-perlakuan seperti itu akan membuat perasaan pasangan terluka dan tersinggung sehingga mereka merasa ingin segera menjauh darimu.

8. Kenalkan juga pada teman-temanmu

Cara membuat pasangan nyaman dengan kita, yang lainnya adalah, dengan mengenalkannya pada teman-teman, terutama pada teman-teman akrab dan sahabat serta keluarga. Sehingga, ia akan merasa dihargai dan dianggap sebagai seseorang yang spesial.
Dengan begitu, temen-temenmu juga akan menghormatinya layaknya mereka menghormati dirimu.

9. Jadilah orang yang suka mengalah

Salah satu biang masalah yang seringkali menyebabkan pasangan berpisah adalah, apabila kita mengedepankan ego dan tidak mau mengalah.
Dalam hidup ini, sudah pasti kita akan bersinggungan dengan masalah dan perbedaan pendapat. Namun jika kita hanya ingin mau menang sendiri dan tidak pernah mau mengalah, maka orang lainpun akan kesulitan untuk menghadapinya setiap hari.
Mengalah bukan berarti kalah. Jadi, kamu bisa lebih bijak dalam mengambil keputusan yang benar dan tepat. Untuk hal-hal yang tidak principal dan tidak fatal, kamu bisa lebih banyak mengalah untuk membuat pasanganmu merasa dihargai.

10. Buat pasanganmu merasa dipercaya

Apabila kamu mempercayai pasanganmu, apabila kamu yakin dengan apa yang dimiliki dan apa yang mampu diperbuatnya, maka hal tersebut juga akan memberikan efek positif terhadap setiap hubungan.
Karena orang yang merasa dipercaya untuk melakukan hal-hal tertentu, biasanya akan lebih bertanggung jawab dan akan lebih mudah untuk menjadi orang yang terbuka.

11. Jangan pernah mempermalukan dan merendahkannya

Mempermalukan pasangan dengan mengungkit kekurangannya, kesalahannya, atau yang lainnya, akan membuat mereka merasa diperlakukan tidak adil. Mempermalukannya, lebih-lebih di muka umum akan membuatnya merasa risih dan ingin segera melenyapkanmu dari hidupnya.

12. Luangkan waktu bersamanya

Jika kamu ingin pasanganmu lebih bahagia, cobalah untuk meluangkan waktu lebih banyak dengannya. Kamu bisa pergi belanja bersama, makan-malam bersama, bermain bersama, dan pastikan kamu juga sering-sering menyimpan gadgetmu pada saat berada dekat dengannya.
Tatap matanya saat kamu berbicara, berikan perhatian saat ia curhat, dan berikan ia sentuhan hangat.

13. Jangan pernah memaksanya

Seseorang dilahirkan dengan berbagai karakter. Ada yang pemalu, ada yang sedikit pemalas, ada yang memiliki keahlian tertentu dan ada juga yang tampaknya tidak pandai melakukan banyak hal.
Kamu harus pandai-pandai menempatkan diri dan jangan pernah memaksanya melakukan sesuatu yang tidak ia inginkan, atau sesuatu yang mungkin saja membuatnya merasa tidak nyaman dan tidak percaya diri.
Cara-cara tersebut tentu saja sangat relatif, namun sebagian besar dapat membuat pasangan merasa lebih bahagia lebih nyaman dan lebih dekat. Jadi, jika selama ini kamu melakukan hal yang sebaliknya, cobalah untuk berubah. Karena seseorang yang tidak takut dengan perubahan, terutama apabila mereka akan berubah menjadi lebih positif dan lebih baik, maka orang lain pun akan memandangmu sebagai orang yang bisa diandalkan.

Bagaimana menurut Anda?

FB.

Wednesday, 17 September 2014

Ayat Ayat Jiwang Pasti Cair..


1. Dari mana datangnya cinta ��
dari SMS turun ke hati �..

2. Andai kau dapat melihat hatiku
Andai saja kau dapat membaca fikiranku
Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu,
Menghiasi hari-hariku
Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku
Cintailah aku dengan kesungguhanmu

3. Kalau I boleh menyusun abjad, I nak letak U dekat dengan I


4. Hello..U ada plaster tak?? I luka teruk sebab jatuh cinta pada U!

5. Hello..
Aku pencuri�
dan aku di sini nak curi hati kau!!!

6. U ni doktor ke? Kaki I terseliuh sebab jatuh cinta pada U !

7. I nak belanja u gula-gula HACKS�..
faham tak ertinya?
H- Hanya
A- Aku
C- Cinta
K- Kau
S -Seorang

8. Luahan Cinta Ibarat Kentut�..
ditahan sakit�.
dilepas malu�.
dah keluar..fuhhh! Lega!!!

9. Jika kau hidup sehingga 100 tahun�.
aku hanya ingin hidup hingga 99 tahun kerana aku tak rela hidup tanpa kau�

10. Di bawah ini senarai yg aku tak suka ttg kau�
1�..
2��
3�..
4��
Apa nak buat?? Aku suka semuanya ttg kau!
Tekan ke bawah jika kau merinduiku�.
Tekan lagi kalau masih rindu�..
Lagi�.
Lagi�.
Masih tekan lagi???
Nampak sangat rindu�..
Aku juga sedang merinduimu�

11. Biarlah yang dulu jadi masa laluku, dan kau menjadi masa kini serta masa depanku.

12. Kalau cinta ibarat penyakit,aku taknak makan ubat.Biar aku merana diserang penyakit ini krn aku ingin kau tahu betapa aku mencintai kau!

13. Org kata kita hanya jatuh cinta sekali saja. Tapi setiap kali aku mendengar suaramu, aku jatuh cinta sekali lagi!

14. Aku terasa sesuatu dihatiku�ianya seperti bara yg kecil. Setiap kali aku melihatmu, bara ini menyala dan ia sungguh istimewa kerana AKU CINTAKAN KAU!

15. Apakah kasih sayang perlu diucapkan?
Tidak perlu. Lalu kukirim SMS ini padamu, hingga tidak perlu mengucapkannya.

16. Andai hatimu penjara, biar aku dipenjara seumur hidupku di dalam hatimu�

17. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

18. Aku mahu kau tahu aku menyintaimu setulus hati..bukan hipokrit�bukan cinta palsu..bukan ada kepentingan�.
Ini adalah cinta tanpa syarat�.
Aku begitu menyintaimu�..

19. Cinta akan hilang jika diambil org. Cinta akan mati jika digenggam rapi. Bagaimana harusku memegangmu? Apa perluku meneruskan atau melepaskan?

20. Betapa indah pun perkataan, tak boleh sama utk menyatakan cintaku padamu�

21. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

22. Cintaku bukan ibarat kertas�..
Cintaku adalah bara yg sentiasa menyala
dan semakin marak ditiup kerinduan padamu�..

23. Jika mencintaimu satu kesalahan�biar aku bersalah. Cintaku padamu sangat kuat dan akan kuperjuangkan hidup ini demimu�

24. Cinta kita banyak ranjau. Tapi percayalah ia tidak sedikit pun mengurangkan cintaku padamu�.Kau adalah insan teristimewa dalam hidupku

25. Aku tak dapat hidup tanpamu�..
kerana kaulah nyawaku��

26. Jika cinta itu dicukai..aku lah pembayar cukai paling tinggi!

27. Mencintaimu adalah perkara terindah yg pernah berlaku dalam hidupku.
Mana mungkin aku melupakanmu seumur hidupku. Kaulah kekasihku yg pertama dan terakhir.

28. Air mata kerana sahabat 1 pengorbanan,
Air mata kerana ibu bapa 1penghormatan,
Air mata kerana kekasih 1penyesalan,
Air mata kerana Allah 1 keberkatan.

29.
()� � �()
( ;
( O) saya kan,
(,(��)(��) selalu
ingat kat awak..
tiap2 malam
suara awak
lawak awak
sumer la..
()� � �()
( (�)(�) rindunye..!!
( )
( (��)(��)

_________________
:::I`m that man:::
Bila kite syg org tue (sebuah cite yg akan membuatkan awek anda mungkin akan terharu dan akan terus menyayangi kite.....



Biler kiter syg org tu,
Kita tnggu dia lame pn x per,
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2...
Ati kate ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
Tp biler kite bosan,ada dia lyn kiter???
Ati kate,x pe dia busy kott!!!

Biler kiter syg org tu,
Kita gdh ngan dia,kita dim jea...
Tp dia heboh 1 dunia...
Ati kate x pe,dia tension tue...

Biler kiter syg org tue...
Kita kol nak ckp ngan dia...
Tp dia bg phone kat org len atau matikan...
Biler jd cm2,x pe...
Ati kata,x pe...lyn je,kwn dia,kwn kiter gak...

Biler kiter syg org tu...
Kita b’cerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik...

Tp biler dia bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 kite kena ingt...
klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…

Biler kiter syg org tu,
Kita & dia lpr...
Tp kiter bg sume roti kita kat dia...
Ati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia…

Biler kiter syg org tue,
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih,dia srh jugak kiter lyn dia bila dia bsn...
Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun...

Biler kiter syg org tue,
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Ati kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...

Biler kiter syg org tu,
Kita x pnh pntingkan diri sndri,
Tp dia hpokrit thp gaban..
Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima...

Biler kiter syg org tue,
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya,
Tp dia x tahu kiter b’dpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer,jgn nk mngrt...
Ati kata,cmnelah dia biler kiter x de,msti dia hepi...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x snggp tngk dia derita,
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Biler kiter syg org tue,
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata,x pe,janji dia bhgia...

Dan...
Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kiter...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter klprn sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tngk p’deritaan kiter...

NAMUN SEMUANYA TELAH T`LAMBAT....

HARGAILAH ORNG2 YG KITA SAYANG..
Cuba la,insyaallah berkesan.....

Tuesday, 25 March 2014

INI SEMUA POYO

Anda semua pernah dengar tak perkataan POYO? Lagi-lagi remaja. Mereka memang suka sangat dengan perkataan POYO ini. Actually, anda semua tahu tak POYO itu membawa istilah apa?


Setelah penat menggoogle pak cik google, mengikut wikipedia POYO membawa maksud sebuah desa di Jabatan Iolonioro dari Bougouriba Wilayah di Burkina Faso selatan-barat. Desa ini memiliki penduduk sebanyak 805. Laa... Nama desa ke? Hahaha...


Pernah cuba cari dalam kamus dewan. Dalam kamus dewan, POYO itu membawa maksud cantik. Jadi, jangan hangin kalau ada kawan-kawan cakap anda POYO sebab POYO itu maknanya cantik. Hehehe...


Sebenarnya asal-usul perkataan POYO ini tak diketahui sebab perkataan POYO ini lebih kepada slang rakyat Malaysia. Lebih kepada macam "Hek-eleh", "Bajet la ko ini". Something macam itu lah.


Tapi nak tahu tak?Perkataan POYO ni mula  terkenal oleh johan tonton video di bawah



Friday, 21 March 2014

ayat sweet

ayat sweet

1)Senyuman awak macam ☼, mata awak macam ☾, suara awak merdu macam ♬♪♫, bila saya nampak awak saya rasa berada di ☁, disitu terbentuknya ❤

2)Jadilah Sekuntum Mawar Berduri yang Cantik dipandang,
Namun, Sukar dicapai disebabkan duri yang mencucuk jari si pemetik.:)

3)"Putih tak bermakna cantik, hitam tak bererti kotor kerana putihnya kafan itu menakutkan sedangkan kelambu kaabah yg hitam itu menyenangkan"

4)Cintα Pαling Sweet Bilα Sαling Memαhαmi Sαtu Sαmα Lαin . Bilα Bergαduh Adα Yαng Mengαlαh. Bilα Merαjuk Adα Yαng Pujuk .Betul Tak ?

5)Lebih baik cakap "Aku handsome" dari "Aku tak handsome", sebab perkataan tu ibarat awak menghina ciptaan Allah. So, pujilah diri sendiri xD

6)Jodoh dengan pasangan impian BELUM TENTU DATANG..tetapi jodoh dengan KEMATIAN, KUBUR, AKHIRAT pasti akan datang walaupun tidak diundang. :)

7)Kalau lelaki cuba nk sentuh anda perempuan. Anda cuba penalti kat telor dia sekali. InsyaAllah, besok dia takkan muncul depan muka awk lagi.

8)Couple Yang Awesome : Cakap macam kawan → Bergurau seperti kanak-kanak → Bergurau macam suami isteri → Saling melindungi macam adik beradik.

9)KalauSayaJadi bulan awak jadi bintangnya .Kalau saya jadi pintu tandas awak jadi jambannya .Kalau saya jadi punggung awak jadi tahinyaa .

10)Klau awk nangis,saya lapkan air mata awk. Klau awk luka, saya ubatkan luka awk. Tapi bila saya tak ada, awk doakan saya selamat disana k :')

11)Lelaki yang Sweet/Awesome/Romantik ialah lelaki yang bercouple tapi tak pernah menyentuh pun girlfriend dia kerana dia menghormatinya :)

12)Girl: ''You jangan nak mengada ngada usha usha perempuan lain yee'' 
Boy: ''Sayang, I just nak menghayati ciptaaan ciptaan tuhan.''
Girl:"BREAK"

13)Isteri : Sayang jom tidur? Suami : Pergilah tidur dulu Isteri : *muka monyok* Suami : *cium dahi isteri* *angkat isteri* Alolo, jom jom :) 
*SweeT

14)Bila buat simbol :") ,maknanya dia menangis dalam hati. Paling merajuk bila dia tulis "K"

15)Boy : Rumah awak ada pelampung tak ? Girl : Ada . Boy : Ouh.k Girl :kenapa ? Boy : Saya takut awak akan tenggelam ke dalam hati orang lain.

16)Lelaki kacak jika pakai songkok tapi lagi kacak jika jadi IMAM . Perempuan comel bertudung tapi lagi comel yang pakai telekong jadi MAKMUM.

17)Perempuan cepat menangis , cepat terasa , kuat merajuk , cepat cemburu . Bukan sebab mengada tapi Allah cipta hati mereka lemah dan lembut ♥

18)Kalau nak tahu orang tu sayang kita ke tak , dia mesti akan risau kalau kita reply text lambat walaupun baru 5 minit.

19)BF : *kacau GF buat homework* 
GF: 'Jgn kacau kita lah!' 
BF: 'Kalau nak jugak?' 
GF: 'Eiiiii!' 
BF: *tarik hidung
GF* 'Awak comel' 
GF: *senyum*

20)Jangan malu untuk mengajak perempuan bernikah , tapi malulah apabila mengajak perempuan untuk bercinta tanpa nikah .